Aglomerarea de conținut sau jumătatea de gură deschisă când vine vorba de scăderea reach-ului organic pe Facebook

Când vine vorba de reach-ul postărilor pe Facebook – în general brandurile expun faptul că Facebook taie din reach. Ce spun însă cu jumătate de gură însă este faptul că un brand postează mult mai des decât o persoană, și multe branduri din publishing – ceea ce atrag natural CTR aglomerează și mai mult newsfeedul.

E de ajuns să vezi paginile care au peste 100k likes pe FB, o tonă de publishing de care nici nu ai auzit în RO, dar care par că funcționează excelent în anumite bule.

Sigur, nici Facebook nu dă înapoi când vine vorba de prioritizarea conținutului utilizatorilor, reclamelor (a se citi motive de a investi în Paid) sau conținutului agregat deja.

Aminteam și acum ceva mult timp faptul că Facebook se confruntă cu o situație interesantă – oamenii nu mai postează lucruri. De aici și toate brizbriz-urile precum On This Day, ia uite o nouă ramă pentru fotografia de profil, dă și tu un check-in, setează o fotografie de profil și life events (care desigur, sunt o mină de aur pe targetare).

Astăzi, de Facebook se spune că paginile de brand vor putea apărea în Newsfeed doar dacă vor plăti, cam ce se spunea și de prima pagină din SERP Google acum ceva ani. E drept, se poate stabili o paralelă cu Big G = Facebook lansează Marketplace, prognoza vremii mi-o iau de dimineață din Facebook, uneori scorurile live tot pe FB îmi apar șamd, cam ce face și Google cu propriile produse și mai ales integrarea cu Android, unde FB a pierdut cu FB Home.

Aș spune că testul din Slovacia și alte câteva țări de acum câteva săptămâni a fost doar un experiment nefericit întâmplat cu vreo 3-4 ani înainte de moment. La fel cum astăzi nu dau șanse nici experimentului din Canada, cu ad-urile transparente.

Îmi aduc aminte că acum vreo patru ani decretam că în 2014 conținutul self-hosted va reveni la putere. A fost un pariu pierdut.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*