Advertisingul digital se apropie tot mai mult de mediile tradiționale

Dacă până acum este clar că în SUA publicitatea digitală a depășit publicitatea tradițională (TV, ziare, outdoor), semnele sunt evidente că în următorii același lucru se va întâmpla și în Europa. Probabil însă pentru mulți ani România va ține media jos in statistica, la noi televiziunea încă luând partea importantă a leului. Bine, nu că am fi relevanți ca mărime a industriei.

Mulți se grăbesc să decreteze cumva moartea specialistului ppc. Iar prin specialist ppc nu mă refer neapărat la omul care implementează campaniile de ppc, că în realitate numai la click nu plătim, iar metodele de promovare cu target CPA sunt tot mai populare, ci la specialistul general de marketing digital.

Cred că în următorii ani tehnologia va intra și mai mult în mediile tradiționale, iar marea mea speranță este ca  publicitatea digitală va intra adanc în TV sau platforme de streaming (Netflix, Youtube deja are MULTĂ publicitate).

Cred că în 10 ani publicitatea TV va fi servită mai mult prin metode programmatic, mai ales pentru că acum publicitatea TV este netargetată. Profilele de audiență ale posturilor TV sunt praf în ochi pe lângă posibilitățile de targetare pe care le avem în digital.
Din păcate, încă, pentru branduri mari, publicul mare e în fața televizoarelor.

Totuși, încă din 2015 există televiziuni care pentru anumite perioade oferă ad-urile în sistem licitativ real-time, în locul tradiționalelor rezervări de spații. Sigur, primele astfel de licitări au fost relativ rudimentare.

Așadar, cred că în momentul când vechea gardă de media buyeri tradiționali va ieși la pensie, aceștia vor fi înlocuiți cumva de actualii „specialiști ppc”. Din păcate, astăzi, mediul acesta al „specialiștilor ppc” este foarte volatil, mulți se specializează puțin, bariera de a intra în industrie este minimă (după 3-4 săptămâni de toceală poți să implementezi cu brio campanii FB sau GDN) dar inexplicabil mulți se retrag repede din industrie.

Practic, specialistul ppc se va transforma în specialistul media.
Doar nu credeți că Google sau Facebook nu vor intra în publicitatea tradițională. 🙂

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*