Blocare AdBlock în România de către publisheri. Pe când?

Am avut ocazia să particip săptămâna aceasta la Performance Marketing Insights Europe 2016 (Europe) și de departe cea mai inspiring prezentare a fost cea a lui Andreas Wiele de la Axel Springer. Mă regăsesc într-o mulțime de idei din prezentarea lui Wiele, mai ales în ceea ce privește modalitatea de a aborda Google, Facebook și de dezvoltare a publishingului și a internetului în sine.

Prin vara anului trecut cam 18% dintre device-urile din România foloseau o modalitate de a bloca reclamele. Cred că acum am depășit 23-24% device-uri care în România folosesc AdBlock. Simplist vorbind, e foarte probabil ca publisherii să piardă 25% din veniturile din publicitatea display. Dar cum am o vagă bănuială că utilizatorii care folosesc AdBlock sunt tocmai cei mai „monetizabili” cred că publisherii pierd și mai mult business.

Tema AdBlock nu a fost în prezentarea lui Andreas Wiele însă la final cineva din sală a fost suficient de inspirat în a-l întreba. Wiele spunea că oarecum strategia Axel Springer este că „No ad = no content”. Am rezonat complet cu această idee. Desigur, sunt și alte soluții de monetizare – Axel Springer are Bild+ cu abonament și au mai fost și câteva alte exemple. Bild, de altfel, am relatat la un moment dat că îi roagă pe cititori să dezactiveze AdBlock pentru a avea acces la conținut.

Mă întreb, oare când își vor da seama publisherii din România de faptul că pierd efectiv bani existenți pe masă? Chiar să fie așa că dacă nu mai afișează conținutul fără reclame vor pierde atât de mulți vizitatori? Oare se vorbește în birourile publisherilor de această situație? E acceptată?

SAU: Dacă eşti totuşi un publisher care nu vrea să îi blocheze pe utilizatorii cu AdBlock, foarte uşor se pot adăuga reclame cu „Aici ar fi fost o reclamă care ne ajută să îți livrăm conținut. Te rugăm dezactivează AdBlock pe site-ul nostru pentru a putea să ne dezvoltăm” pentru userii care intră cu AdBlock. Pur și simplu detectezi că este cu AdBlock și le servești altceva care să treacă de filtrele AdBlock.

O parte din prezentarea lui Wiele la Performance Marketing Insights este pe Youtube, de la o altă conferință, e drept limitată la vreo 15 minute și nu ca un Keynote cum a fost la PMI:

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

8 comentarii

  1. „Aici ar fi fost o reclama…” = „Ne dai si noua un ban, conasule, saru’picioru’ la matale…”.
    In plus, onoratii publisheri chiar au impresia(cei mai multi)ca au continut unic si de valoare :)?!

    • Cred ca faci confuzie intre cine a fost mai intai, oul sau gaina 🙂
      Problema nu trebuie pusa la modul „doar pe reclame asociate continutului unic dai click?” ci, din punctul meu de vedere de „public”, intrebarea corecta este „ceea ce imi propui mie sa consum, este ceva intr-adevar unic si de valoare” incat sa accept sa ma pui „la lucru”, sa-mi conditionezi „consumul” de „obligatia” de a-mi fi servite reclame a caror relevanta e chestionabila?
      Apropo de exemplul cu Bild, presupunand prin absurd :)ca m-as interesa de aventurile celebrei familii The Pizdashians, de ce nu m-as abona direct la feed-ul lor de Instagram, in loc sa accept „mijlocirea” celor de la Bild?! Pt. care sa „platesc” cosumandu-le lor reclamele…

    • @Dan – chiar si continutul acela care nu e de valoare este lucrat. Si are un pret. Nu exista nimic gratuit, deci da – prin reclame recompensezi publisherul pentru continut, asa cum e el. Cum spuneam si cu alte ocazii, e mai ieftin sa faci publicitate de masa pe un site cu continut luat drept mai putin de calitate decat pe site-uri de super nisa cu continut lucrat pana in cele mai mici detalii.
      Acum – pot sa fiu de acord ca nu esti de acord cu mine. Zic sa o lasam asa. 🙂

  2. Scuză-mă, dar ideea asta e o prostie. În primul rând, cei care folosesc AdBlock sunt utilizatori educați. Ei nu-ți vor da veci click pe reclamă, că tocmai de aia folosesc AdBlock, că sunt deranjați de reclamă. În al doilea, pe internet găsești o mulțime de chestii free. Cei care o să-i blocheze pe cititorii cu AdBlock vor pierde cititori și vor muri, pur și simplu.

    • @Ethos – Am o părere foarte diferită în ceea ce privește „utilizatorii educați nu vor da veci click pe reclamă”.
      Ne place sau nu, publisherii trăiesc din reclame și ca să trăiască o să ți-o servească, fie că e vorba de bannere sau tocmai prin conținut.

    • Si eu cred ca userii de AdBlock nu sunt neaparat educati ci mai mult „internet/computer savvy”. Si asta arata cat de prost si de deranjant isi fac treaba publisherii…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*