Pentru al treilea trimestru consecutiv procentul utilizatorilor de AdBlock scade. În Germania.

Conform unui raport publicat pe Econsultancy.com, în Germania, pentru al treilea trimestru consecutiv a scăzut procentajul de utilizatori de AdBlock. Procentul utilizatorilor care au încetat să folosească AdBlock este unul infim pentru ultimul trimestru, însă pus în contextul în care este unanim acceptat că numărul de utilizatori de softuri de blocare a reclamelor este în creștere arată un trend interesant.

utilizatori-adblock-germania

Înainte de a trece mai departe – într-adevăr, este vorba de shareul de pagini vizualizate, nu de utilizatori efectivi. Totuși, în contextul modului de vânzare al publicității, consider că putem lua datele și la nivel de instalări.

Prima scădere observabilă a avut loc în Q3 2015, moment în care ulterior și Bild.de a blocat accesarea conținutului de către utilizatori cu AdBlock, după cum scriam în octombrie anul trecut. Observați scăderea de la 21.5% la 20.1% într-un singur trimestru.
Între timp, au apărut pe internet, desigur, soluții anti-anti-adblock care trec peste restricția Bild, dar până la urmă, astfel de utilizatori probabil sunt puțini.

E interesant că acest trend se menține altfel pentru al treilea trimestru la rând.

Poate fac și publisherii români, în sfârșit, ceva – o dată cu confirmarea faptului că există o soluție? Dincolo de trafic, utilizatorii care folosesc AdBlock nu prea pot fi monetizați la scară largă decât prin orice altceva decât CPM (afiliere would be fine for me:) ).

Ca idee, de la publicarea acestor două articole (1, 2) – procentul utilizatorilor cu AdBlock de la mine de pe site a scăzut, pe desktop, de la 26% la 17.65%. Numărul de vizitatori de pe site-ul meu probabil nu e relevant neapărat statistic DAR – repet, de la 26% la 17.65% înseamnă că există speranță dacă s-ar aplica la scară largă. Sau, cel puțin, ar merita testat.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

1 comentariu

  1. Eu merg pe Ghostery si e doar datorita scripturilor malicioase. N-am nicio problema cu ads-urile si pe siteurile safe chiar pun whitelist in Ghostery.
    Am vazut pe adult ca sunt deja retele ce ofera solutii anti-ad-block de ceva vreme asa ca putem spune ca astia cu ad-blockul au cam inceput sa piarda batalia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*