Am citit o chestie interesantă săptămâna trecută care m-a cam pus pe gânduri, anume că site-urile care detectează folosirea pluginurilor de tip AdBlock ar putea încălca legea europeană cu privire la drepturile de confidențialitate ale utilizatorilor.
Alexander Hanff, a privacy campaigner and programmer, says he has received a letter from the European Commission confirming that browser-side web scripts that pick out advert blockers access people’s personal data (ie: the plugin stored on their computer). Thus, just like you need to give permission to EU websites to access and store your cookies, ad-blocker detectors must ask for permission before probing your browser.
Sursa: The Register
Tehnic vorbind, s-ar putea să aibă dreptate.
Totuși, deja mi se par detalii duse mult prea la extrem. Să facem o paralelă în offline: în momentul în care intri în orice magazin – îți dai acceptul pentru înregistrarea de imagini că ai fost acolo. La fel, înregistrările de securitate din restaurante șamd. Prin simpla prezență într-un punct, practic îți dai acordul, pentru că toate aceste locații te anunță că pentru securitatea ta vor înregistra tot ce mișcă sau nu mișcă pe camere. Nu m-ar mira ca hypermarketurile să prelucreze date despre cumpărăturile fiecărui utilizator care plătește prin card bancar. Pentru că dacă ai un card de fidelitate de mult ți-ai dat acordul 🙂
Rata de folosire a pluginurilor de tip AdBlock crește iar publisherii nu au altă armă decât să oprească accesul utilizatorilor (exemplul 2) care nu acceptă publicitatea pentru a putea oferi conținutul gratuit în continuare.
Până va intra Google și/sau Facebook în lupta anti-AdBlock este deja un război prea balansat într-o parte. Și mă îngrijorează că Google nu intră în această luptă.
Lasă un răspuns