Folosesc de niște ani buni un tool foarte simplu care măsoară câți vizitatori ai diferitelor site-uri au AdBlock activat – AdBlock Analytics.
Cred că este un tool care măcar de curiozitate ar trebui instalat de către fiecare publisher în parte. Dincolo de măsurătorile agregate pe industrie, este interesant de văzut cum se comportă un site față de altul.
Tool-ul vine și într-o versiune free care permite până la 10.000 sesiuni măsurate – din păcate nu poți face sampling – o dată activat, măsoară tot.
În general cam 25-30% dintre utilizatori au AdBlock activat. Și asta cam pe orice nișă dedicată segmentului urban de vârstă 25-34.
Relevant e doar ce fac oamenii pe desktop, pentru că pe mobile procentul este absolut nesemnificativ, iar orice agregare mobile-web este irelevantă. Oricum publicitatea pe mobile este mai ieftină, în general.
Eu stau cu Ghostery si am whitelist la adsuri. Blocajul e pe tracking de cookies si pe ceva Javascripturi ca sa evit neplaceri cand dau click pe ce nu trebuie. Totusi e contabilizat ca Ad-Block cand de fapt scopul e altul.
Claudiule ai mai scris prin toamna lui 2016 fix despre AdBlock Analytics. Iar trialul de care vorbești se tot prelungește… până de plictisești: eu după ce-am trecut de 150K am renunțat la monitorizare că nu se schimba nimic: 40% dintre vizitatori folosesc AdBlock pe zona de desktop, iar pe zona de mobile sub 1%.