Două site-uri monetizate cu precădere prin marketing afiliat au fost cumpărate de The New York Times pentru 30 milioane de dolari

Două site-uri de referință pentru monetizarea conținutului prin marketing afiliat, The Wirecutter și The Sweethome au fost de curând cumpărate de către The New York Times pentru aproximativ 30 milioane de dolari. Dacă tranzacțiile de site-uri monetizate prin marketing afiliat se mențineau la cifre mari, de exemplu site-urile de tip cashback (Ebates a fost cumpărat pentru un miliard de dolari de către Rakuten – companie de ecommerce + afiliere bazată în Japonia), este prima dată când aud de cifre atât de mari pentru site-uri orientate pe content, preponderent monetizate prin afiliere.

Investițiile în proiecte de content sunt riscante pentru că depind foarte mult de traficul organic, ori aceste site-uri au emoții la fiecare schimbare de algoritm în monitoarele de căutare. Și nu e doar asta, pe lângă emoțiile de achiziție de conținut, având în vedere creșterea traficului din rețele sociale, din nou vorbim de volatilate.

Pentru mine, Wirecutter și Sweethome sunt exemple de cum ar trebui să se întâmple lucrurile în contentul produs în afiliere. Uitați-vă doar la nivelul de detalii în care intră editorii și cum nu se sfiesc să indice sursa, atunci când se inspiră în documentație. Uitați-vă și la elementele de navigare, dincolo de designul acum rudimentar – acestea probabil sunt construite pentru structurare în motoarele de căutare, dar ajută și utilizatorul.

Wirecutter este un mare exemplu de așa da, în ceea ce privește nivelul de detaliu pentru conținut și mărimea potențială a piețelor. Sau, dacă vă gândea să intrați pe .com, sunt niște giganți acolo, dar în RO mai este extrem de mult loc pentru astfel de lucruri 🙂
Am încercat și eu prin 2011-2012, bariera de care mă loveam atunci era disponibilitatea distribuitorilor și a vânzătorilor în a trimite produse în teste, m-am lăsat păgubaș, așa că uite-mă aici.

Desigur, este o discuție foarte lungă aici dacă proprietarii de site-uri similare din România pot să producă un conținut atât de în detaliu, având în vedere mărimea și adresarea pieței din România, este puțin probabil la noi să poată fi susținut doar din afiliere un astfel de proiect astăzi, dar am exemple de afiliați care și în România, atunci când au material de studiu, reușesc să producă conținut foarte-premium în decizia de achiziție.

Bottom line, mă bucură că a ajuns știrea asta și pe la urechile mele pentru a da un model de conținut lucrat, în care marketingul afiliat este prima sursă de revenue. Cine are ochi să vadă, vede.

Altfel, pariuri cu cât făceau site-urile astea ca venituri într-un an și costurile pe care le aveau? Aș zice undeva în 12-14 milioane de dolari pe an. Și încă o chestie:

wirecutter-articole-indexate

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



1 Comment on Două site-uri monetizate cu precădere prin marketing afiliat au fost cumpărate de The New York Times pentru 30 milioane de dolari

  1. Corect, cam de 2 ani se misca si piata la noi. Usurel, dar sper sa se imbunatateasca un pic lucrurile.
    Eu sunt fanul afilierei de continut. Daca este facuta la sigur, fara spam, n-ar trebui sa fie probleme. Google apreciaza din ce in ce mai mult continutul original.

    Legat de produsele in teste, ca sa faci ceva ok trebuie sa ai ceva experienta la activ in domeniu, sa ai cateva zile bune de test. In 7,8 zile nu prea poti sa iti faci o parere corecta despre un produs. Ar insemna sa nu mai faci altceva, sa stai doar de el.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*