61.4% din bugetele de publicitate digitală la scară globală ajung la Google și Facebook

Într-un raport publicat de către compania de consultanță WARC, Google și Facebook ajung anul acesta la un duopol care mănâncă 61.4% din toate bugetele de publicitate digitală.

Cum bugetele de publicitate nu cresc la fel de repede precum proporția Facebook și Google, partea din plăcintă a companiilor de digital care oferă și ele ceva este tot mai mică.

Pe de altă parte, inclusiv companiile care cresc foarte tare pe zona de advertising digital, majoritatea se folosesc de inventory-ul Google, și, mai rar, de cel Facebook.

Conform celor spuse de către WARC, doar Amazon crește semnificativ încât să poată fi luat în viitor ca o amenințare pentru Google și Facebook.

În România este de așteptat ca Google și Facebook să ia și mai mult

În România cred că Google și Facebook ar lua chiar mai mult de 70-80% din bugete. Zona de media, după venirea AdBlock-ului (să ne înclinăm publisherilor care au vândut fiecare pixel între 2010 și 2015, furându-și singur căciula) este aproape moartă, doar pe mobile mai fiind câteva campanii recurente („noroc” cu industria tutunului).

Content marketingul nu prea are cine să îl producă în România în afară de zona de bloggeri, iar vlogerii momentan încă nu sunt asimilați în campanii ongoing.

Perspective? Google și Facebook vor lua și mai mult pe viitor, diferența probabil va fi între mediile de servire, cu o migrare mai mare spre Youtube/Video și Instagram.

O altă comparație care ar trebui făcută la nivel european o reprezintă și ponderea bugetelor de publicitate digitală care rămân în Europa. Pentru că zona de digital din Europa, dincolo de publishingul tradițional…nu prea are inventory.

PS: Genul acesta de articole le shareuiesc pe Facebook imediat ce le descopăr.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

2 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*