2018 pentru Facebook

Am impresia că anul 2018 a fost un an dezastruos pentru Facebook în ceea ce privește direcția în care o ia platforma. Au fost atâtea știri în care datele utilizatorilor au fost accesate fără drept (inclusiv ale mele), atâtea erori în platforma de ads și platforma folosită în atâtea feluri în care nu ar trebui.

Publicitatea pe Facebook însă funcționează, pentru că nu ai ce face, oamenii încă sunt acolo, iar ca brand te duci acolo unde e traficul.
Cred că ăsta e motivul și pentru încă mai sunt și eu activ pe Facebook – comunitatea profesională  de care nu vreau să mă deconectez. Așa cum în trecut foloseam forumurile, așa folosesc acum Facebook, diferența e că am adunat sub o singură platformă și Messengerul, și partea de album foto și o mică parte de blog. On this day iar e o reîmprospătare interesantă a amintirilor din ultimii ani sau o revedere a prostiilor pe care le debitam public acum niște ani.
Deci fiecare avem câte un motiv când intrăm pe Facebook, că acel motiv s-ar numi pur și simplu agregarea știrilor din bula prietenilor sau profesională sau comentarea cu like/partikip la vreun concurs.

Ce mi se pare cel mai imoral este că facebook practică o cenzură împotriva articolelor care spun lucruri despre ei. De aceea articole de acest gen nu le veți prea găsi distribuite pe platforme, pentru că pur și simplu nu este în interesul platformei.

În 2018 Facebook a supărat pe toată lumea. Iar lumea s-a supărat pe bună dreptate, Facebook a arătat exact ceea ce este: un agregator de date personale, nu o rețea socială.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*