2014 – Continutul propriu va fi din nou la putere

Sunt putine lucruri pe care le dau de regula sigure. Totusi, cred ca in 2014 continutul propriu va fi din nou la putere. Sau cel putin vor castiga cei care vor miza pe continut distribuit pe canale controlate in totalitate de catre ei.

Au fost cativa ani in care actualizam statusuri de Facebook, comunicam pe Twitter sau alte retele sociale mai mult sau mai putin adoptate si am abandonat in mare masura blogurile personale. Too bad.

Facebook a dat de curand o lovitura extrem de puternica celor care aveau pagini pe reteaua de socializare. Peste noapte, reach-ul si asa controlat in functie de interesele proprii Facebook a scazut drastic si multe pagini se vad nevoite sa bage mana in buzunar pentru a promova postari catre fanii proprii si catre fanii pentru care deja au platit (reclame online sau offline). Spuneti-mi voi daca este corect sau nu. Desigur, e business. 🙂
Lovitura pe care o vad cea mai mare este catre cei din FMCG: au investit in reclame offline spre a promova o pagina care in fapt nu este detinuta de ei. Lovita a fost si afilierea de acest update. Cat de mult, inca dupa o luna concluziile sunt in procesare, probabil.

Bine, dramatizez un pic: a fost o miscare asteptata din partea Facebook. Poate a venit insa prea curand si prea deodata.
Drumul acesta il va lua pe viitor si Twitter, si Google Plus.

Cine va castiga pe termen lung? Cei care isi vor posta continutul pe o platforma proprie. Iar blogul personal devine din nou ceva mai interesant 🙂

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

5 comentarii

  1. Foarte grea lovitura pentru cei care au investit in zeci de mii de like-uri.Eu deja am renuntat la promovarea prin Fb cand am vazut ca din 8 mii de pers imi vad doar 100 de pers un articol.Din aia daca vin pe blog 5.Daca.Asa ca tot domnul Gogu o sa ne ajute daca ii dam continut de calitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*