Nu inteleg de ce nu sunt folosite pistele de biciclete. Astea pe care le avem.

Bun, avem câteva piste de biciclete în București, știu că mare parte dintre ele sunt declarate ca fiind ilegale de către Poliția Rutieră, parcă singura pistă de biciclete ceva mai mare este cea de pe lângă Parcul Herăstrău.

Până să îmi fure bicicleta, încercam să merg cât mai des cu ea la muncă, mai ales primăvara sau la început de toamnă.

Și ce fac o parte dintre bicicliști? Păi…se încăpățânează să meargă în ditai aglomerația pe carosabil. În loc să folosim pistele pentru biciclete întotdeauna la capacitatea maximă pe care o avem, că sunt destui bicicliști, și să creăm impresia că este nevoie de ele și pentru cei mai neimplicați și nepăsători, unii dintre bicicliști efectiv își bat joc de ele. Mi-a stat fața când am văzut un biciclist în intersecția de la Aviatorilor, încerca să facă giratoriul, venind de pe lateral dinspre Ambasada Chinei și probabil vrând să meargă fie spre Victoriei, fie spre Dorobanților. Oricum, până și la trecerea de pietoni în zona respectivă bicicliștii au trasat locul lor.

Sigur, pista de biciclete de pe strada Petricani nu corespunde unor norme, dar cred că e mult mai sigur atât pentru bicicliști cât și pentru conducătorii auto ca separarea aceea să aibă loc. Dacă bicicliștii nu își utilizează drepturile, nu le cer și nu încearcă să se organizeze, nu vom avea niciodată piste de biciclete în București astfel încât să poți merge în siguranță.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

10 comentarii

  1. Cumva, tin sa te contrazic. Bicicleta e vehicul, locul ei e pe carosabil. Pe trotuar merg pietonii. Nu poti merge in conditii de siguranță pe trotuar cu 25km/h.

    In schimb, mi se pare ca avem nevoie de educație rutiera la scoala. Prea mulți biciclisti tricoteaza benzile sau traversează pe bicicletă trecerea de pietoni.

    E un biciclist pe Petricani care in fiecare dimineață merge fara sa tina mâinile pe ghidon.

    Apoi, avem o problema cu legislația. Legal, nu poti face stanga daca esti biciclist pentru ca esti obligat sa mergi pe partea dreapta, cat mai aproape de bordura.

    • Andrei, eu spuneam de pistele deja existente. Care chiar daca sunt “ilegale”, ele exista si ar trebui folosite. Ai vazut tu un indicator de accesul interzis bicicilistilor acolo unde e trasata pista de biciclete?

    • by default accesul bicicletelor pe trotuar este interzis prin lege (sau era cand o citisem eu) asa ca nu e nevoie de indicator suplimentar pentru asta.

    • @john2381 – si totusi, pe trotuarele acelea este marcat ca biciclistii pot sa circule. Daca nu esti la curent cu stirile, nu ai de unde sa stii ca este interzis.

    • pai legea cam ai obligatia sa o cunosti (da, asa e legea.. daca nu o cunosti.. nu te face mai putin responsabil).

      o pista de biciclete valida trebuie semnalizata cu un indicator special (ala albastru cu o bicicleta pe el) care trebuie montat pe fiecare bucata de pista (daca pista e intrerupta de o intersectie cu o strada.. un nou semn trebuie plantat acolo).

      niste dungi pe asfalt nu au o valoare legala dpdv al codului rutier.

  2. Salut. ‘Pista’ de pe Petricani este o mizerie plina de denivelari si crapaturi la care nu poti ajunge decat mergand pe trecerea de pietoni si dand peste pietonii care stau in statie la tramvai. Este semnalizata si pista, si trotuar pentru pietoni.

  3. pistele alea ilegale sunt pline de borduri pe care trebuie sa le sari si apoi sa te dai jos e pe bicicleta pentru a traversa pe trecerea de pietoni (pt ca trotuarul da inevitabil in trecereade pietoni).
    de ce as merge pe acolo ca sa fac zdrang-zdrang cu bordurile, apoi jos-sus de pe / pe bicicleta in loc sa merg pe carosabil pe unde e legal si nici sa nu imi pierd prioritatea in intersectie?

    chiar si atunci cand erau legale pistele pe trotuar.. erau un pericol. de doua ori le-am folosit si de fiecare data era sa s termine rau din cauza pietonilor. dupa ce era sa accidentez rau un copil mic nesupravegheat.. am zis ca nu ma mai urc ever cu bicicleta pe trotuar, indiferent ce zice legea.

    ca fapt divers.. eu fac rondurile si toate intersectiile pe benzile pt auto, ma incadrez pe stanga acolo unde e cazul si nu am fost claxonat nici macar o singura data anul asta.
    ba am remarcat cu placuta surprindere ca sunt soferi care imi fac loc sau chiar imi dau prioritate si cand nu am.
    dar merg cu peste 30 km/h in general (si duc spre 50 cand ma grabesc), imi pastrez directia si sunt predictibil in trafic, semnalizez cand fac manevre, fac loc pe cat posibil si masinilor pe langa mine sa nu blochez inutil, etc.. si am peste 1500 km pedalati anul asta.

    eu cred ca bicicletele sunt mult mai in siguranta in trafic (nu pe trotuar), dar ar trebui introdus un test teoretic inainte de a le da voie pe strada pentru a intelege un minim de reguli de circulatie si principii de trafic

    • @John2381 – si cati alti biciclisti sunt ca tine, semnalizeaza schimbarea directiei de mers, se incadreaza corect, stiu cam care e treaba cu prioritatea? Pentru ca din pacate eu vad suficienti care pe langa ca nu respecta nici o regula, mai sunt si cu castile pe urechi.

  4. Azi mergeam pe Kiseleff pe trotuar, pe lângă benzile marcate pentru biciclete. Trei biciclete veneau din față, aproape să intre în mine, nu pe pista lor. Unul m-a și claxonat să mă dau din calea lui. Pista era însă goală.
    Să nu uităm că bicicliștii, ca și conducătorii auto, sunt tot oameni: cum se poartă oamenii în activități cotidiene, prin gesturi și fapte care uneori depășesc linia simțirii, cam așa sunt unii și în trafic, cu vehiculele… Adică oameni și oameni. Și fapte. 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*