Aplicatie mobila sau website optimizat pentru mobile in ecommerce?

In ultima perioada a venit moda aplicatiilor mobile pentru tot felul de servicii online, inclusiv magazine online. Pentru multe dintre ele consider o utilitate mult mai mare a unei aplicatii datorita faptului ca se pot trimite notificari personalizate si il ai cumva pe utilizator ceva mai captiv decat daca te-ai lasa cumva la mana unei aplicatii.
In ecommerce insa cu exceptia catorva granzi (cu o rata de retentie a clientilor mare), lucrurile cred ca stau un picut mai diferit. Desigur, exemplele de succes, precum Fashion Days sau eMAG sunt rare dar in multe cazuri simt ca ecommerce-ul autohton incearca nu neaparat sa se ocupe de nevoile clientilor lor ci mai degraba din a se inspira din strategia altora.

Ma impotrivesc de multe ori si zic nu atunci cand singurul argument este ca asa a facut si concurenta noastra. Acesta nu este un argument, de multe ori ce este vizibil este doar instrumentul de PR si nu neaparat motivatia si calculele. Iar calculele, serios, pot fi foarte gresite in oricare parte.

Si atunci de ce nu sunt fanul unei aplicatii de mobile pentru magazine online?

Eforturi si costuri mari

iOS si Android sunt cam pe acolo din punct de vedere revenue. Lumea zice ca iOS chiar daca ar avea o baza mai mica de utilizatori ar avea totusi ceva mai mult pe partea de rata de conversie. De inteles.

Totusi, cand ai de dezvoltat o aplicatie de mobile pur si simplu nu poti sa ignori utilizatorii unui device. Este foarte dificil sa ai ambele aplicatii actualizate si sincronizate pentru ca de multe ori un dezvoltator de aplicatii mobile de Android nu este tot acela care e pe iOS. In plus, orice functionalitate a magazinului online trebuie declinata in aplicatie si daca ai cativa dezvoltatori pe web, s-ar putea ca pe mobile sa nu ai atat de multi. Si developerii specializati pe Android si iOS par sa fie mai scumpi.

Promovare greoaie

Daca pentru website in promovarea PPC stii ca licitezi la click, promovarea unui app install pentru un magazin online va fi mai dificila. Nu esti OLX sau un alt site unde utilizatorul are optiunea sa vanda, esti un site de unde oamenii cumpara. Automat ai nevoie sa masori dubla conversie (instalare/cumparare) si ai mari sanse ca dincolo de instalare sa nu ai vreo comanda sau mai rau decat atat, utilizatorul sa dezinstaleze aplicatia pentru a salva spatiu. Or fi cativa MB, dar de cate ori ai dezinstalat aplicatii doar ca nu ai intrat in ele in ultima vreme? Presupun ca de multe ori.

Si atunci, de ce sa nu lasi fluxul de navigare optim?

Dezvoltarea si intretinerea pentru un magazin online mic spre mediu al unei versiuni mobile nu trebuie sa fie un challenge atat de mare pe cat e prioritatea, in schimb o aplicatie te tine captiv in actualizari dese, sincronizari si compatibilitati cu ultimele functionalitati ale sistemului de operare. Plus, sa nu uitam, comparatia clientului care va merge mereu in favoarea celui mai mare, care a putut.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

2 comentarii

  1. F. bune argumentele, si eu sunt de parere ca prioritatea sa fie versiunea de mobil, eventual o versiune mai light doar cu functionalitatile importante. Iar daca doresti promovare de aplicatii, iti pot recomanda eu o companie care se ocupa cu asta 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*